Preguntes més freqüents
Les bicicletes elèctriques disposen d’un motor elèctric per assistir al ciclista quan així ho requereixi. S’acciona el motor i es selecciona el nivell d’assistència, es comença a pedalar i es canvien les marxes com en qualsevol bicicleta convencional. A partir d’aquí segons assistència i marxes seleccionades s’aconsegueix realitzar qualsevol trajecte amb l’esforç que cadascú esculli fins a una velocitat de 25 km/h. En el moment que deixis de pedalar el motor deixarà de funcionar. També deixa de funcionar superats els 25 km/h, a partir d’aquí si superes aquesta velocitat és gràcies a les cames, no al motor (llevat que sigui una bicicleta elèctrica de 45 km/h).
Cost per 1.000 km: No arriba ni als 2 €. Així doncs, tot i que el desemborsament inicial sembli car, el manteniment és molt barat. Val la pena llavors comprar una bona bicicleta elèctrica, perquè no totes són iguals i de veritat, que ho agrairàs.
Bicicletes elèctriques i els seus diferents públics:
1. Bikers de tota la vida que han descobert en la bicicleta de muntanya elèctrica altra forma de divertir-se o simplement busquen noves emocions. És emocionant pujar per trialeres que amb la bicicleta de muntanya tradicional era impossible, o pujar a 25 km/h per llocs que fins ara pujaven màxim a 10 km/h. També poder fer rutes molt més llargues per llocs que abans es trigava molt més temps o directament gairebé impossible de fer. Alguns següents tenint la seva mountain bike de sempre i alternen amb la mountain bike elèctrica. Oi que no és el mateix anar en moto que amb bicicleta? Doncs hi ha qui té les dues coses. El mateix passa amb la ebike de muntanya i la mountain bike tradicional.
2. Homes i dones que fan sortides en grups de mountain bike i no poden seguir el ritme dels altres. Amb la ebike és possible escollir el nivell d’assistència per anar a la velocitat que es vulgui. Aquí trobem principalment homes i dones amb menor preparació física. També trobem a les típiques dones que no poden seguir el ritme del seu marit (que possiblement és una màquina de pedalar) però que els agrada fer esport.
3. Famílies amb nens. Els nens petits se solen cansar quan tracten de fer sortides amb els pares a llocs amb gran desnivell o rutes llargues. Amb les ebikes de muntanya és possible fer excursions de tot el dia per llocs que difícilment podrien accedir els nens amb una moauntain bike convencional.
4. Persones amb problemes físics que els agrada fer esport però tenen limitacions.
5. Persones que volen iniciar algun esport i per edat pensen que és massa tard. Amb una ebike tindran la assistència que vulguin.
6. Persones que volen desplaçar-se per la ciutat fent esport però sense amarar-se (un escull si vol suar més o menys o simplement no suar) o simplement arribant més ràpid a la feina.
7. Per a ús diari i amb trajectes amb pendents.
8. I l’últim, per a persones que els han retirat el carnet de conduir i necessiten un vehicle per desplaçar-se. No cal carnet per a bicicletes elèctriques de 25 km/h (només es necessita per a les bicicletes elèctriques de 45 km/h)
¿Qué significa bicicletas eléctricas con sensor de par y bicicletas eléctricas con sensor de movimiento?
* Bicicletes elèctriques amb SENSOR DE MOVIMENT: Representa la gran majoria de bicicletes elèctriques en rangs de preus inferiors a 1.200 € i generalment de procedència asiàtica. El motor s’activa quan detecta que la bicicleta està en moviment mitjançant uns sensors (normalment imants) col·locats a la zona posterior del plat. Aquest sistema té pocs avantatges i molts inconvenients.
-Avantatges:
* Senzillesa del mecanisme
* Preu del sistema (molt econòmic)
-Inconvenients:
* Sensacions artificials: La major o menor pressió que exercim sobre els pedals és la forma natural d’exigir més o menys a la nostra bicicleta, aquesta ordre no arriba mai al motor, el sistema no entén les nostres ordres. El motor només entén el moviment, amb la qual cosa mai t’ajudarà proporcionalment al teu esforç, no hi ha cap comunicació entre el ciclista i el sistema motor. Cada un treballa independentment. Això crea una sensació estranya i artificial.
* Arrencada: Per activar el motor primer hem pedalar sense ajuda fins que aconseguim un cert moviment, en aquest moment el motor es connecta, amb la qual cosa complica l’arrencada ràpid (per exemple en semàfors). Aquest retard produït pel sistema des que vam iniciar la marxa fins que el motor ens ajuda complica molt les coses quan volem iniciar la marxa en un pendent, alguns models disposen d’un accelerador (prohibit actualment per normativa) o un botó que permet connectar el motor en aquestes situacions. Mers arranjaments per suplir les deficiències tècniques del sistema.
* Bicicletes amb SENSOR DE PAR (torque sensor): Són bicicletes més elaborades tecnològicament, fins fa poc temps únicament els motors de gamma alta el incorporaven (majoritàriament motors centrals i alguns posteriors), actualment alguns posteriors de gammes intermèdies i l’incorporen (els de gamma alta solen afegir sensors de cadència i de velocitat, de manera que les sensacions encara són millors).
-Avantatges:
* El sensor de par detecta la força que exercim sobre els pedals i ens ajuda proporcionalment a la força exercida, de manera que la sensació és la d’un pedaleig convencional però amb un plus de força exercida pel motor, la sensació és d’estar excepcionalment en forma, en aquest cas hi ha una comunicació constant entre el que nosaltres demanem i el funcionament del motor.
-Inconvenients:
* Preu del sistema.
Com a conclusió, si vols un artefacte que et porti als llocs, les bicicletes amb sensor de moviment són una opció, però si vols una bicicleta per gaudir, “oblida’t”, estalvia una mica més i compra’t una amb sensor de par.
En funció de les bicicletes, el pes de la bateria pot variar, està al voltant dels 2,5kg. Tenen una autonomia que va des dels 15 km en les més barates fins als 180 km en determinades bicicleas elèctriques de qualitat i gairebé 600W, encara que les més típiques estan entre els 30 i els 60 km. Hi ha molts factors que influeixen en la durada de la bateria: sobretot el pes de la persona, el nivell d’assistència que s’utilitzi i el pendent del terreny, a més del vent i temperatura del medi ambient. Quant a la vida útil de la bateria un consell important: No deixar descarregar les bateries completament en l’ús diari, però en canvi cada 30 dies si es recomana fer un cicle de càrrega complet. És important en èpoques de poc ús, carregar la bateria cada dos mesos. Una bateria sol durar entre 3 i 5 anys màxim des de la seva fabricació, amb el temps van perdent càrrega i caldrà canviar-la (té un cost mitjà de 300 euros). El temps de càrrega d’una bateria de liti és d’entre 2 i 4 hores.
Noooooo. Realment hi ha molts tipus de bicicletes elèctriques. Oi que tots els cotxes no són iguals? Doncs el mateix passa amb les bicicletes elèctriques. Hi ha un desconeixement molt gran en aquest tipus de producte. En aquest moment hi ha grans promocions i sembla que comprar una bici elèctrica per menys de 1000 € està molt bé i tindràs aquest producte que se suposa que és la bomba, però ull, no és cert. No totes les ebikes són inguales. Cada persona té una necessitat i aquesta necessitat es cobreix amb un tipus específic de producte. Hi ha bicicletes elèctriques de muntanya, de ciutat, amb motor posterior, davanter o central, amb més o menys autonomia, amb sensor de parell o sensor de moviment, d’origen íntegrament xinès o amb origen compartit (xinès i europeu), amb més o menys potència, etc, etc, etc. La nostra recomanació és que no compris aquestes bicicletes per denominar elèctriques en qualsevol lloc, assessora’t bé abans de procedir a la compra, informa’t sobretot amb diverses botigues específiques que distribueixin aquests productes, llegeix en pàgines web que demostrin entesa sobre bicis elèctriques i quan ho tinguis clar compra. I si no ho tens clar vine a Noulimits i t’assessorarem.