Bosch Performance Line CX 2020
Bosch com a pioner en el sector, sempre ha estat la referència en motors per E-MTBS. Però la competència ha evolucionat molt en aquests últims anys, aconseguint superar el líder, sobretot en 2019, on el motor Bosch, tot i ser molt bo, ha estat una mica inferior en alguns aspectes respecte als seus competidors més directes.
Amb la recent presentació d’aquest nou motor per al 2020, Bosch pretén liderar de nou un mercat cada vegada més competitiu.
Aquestes són les seves armes per aconseguir-ho:
1- Motor molt compacte, 50% més petit que l’anterior.
2- Molt lleuger, important reducció de pes respecte a l’anterior (dels 4,09Kg de l’anterior passa a 2,90Kg).
3- Mateix parell motor 75Nm però major nivell d’assistència en mode Turbo (del 300% de l’anterior al 340% de l’actual)
Diferència comparativa de% d’assistència en les diferents maneres:
Motor CX 2019 CX 2020
Eco 50% 60%
Tour 120% 140%
EMTB 120% -300% 140% -340%
Turbo 300% 340%
4- Excel·lent suavitat i progressivitat en el lliurament de potència.
5- Mínima resistència al pedaleig un cop superats els 25Km.
6- Bateria Power Tube de 625Wh 17,4Ah.
Primeres Sensacions:
Vam tenir l’oportunitat de provar el nou motor Bosch performance CX 2020, a França, amb motiu de la presentació de la gamma Moustache 2020. Durant una hora, vam posar a prova el motor en tot tipus de condicions, i les primeres impressions són molt positives.
El motor lliura la potència d’una forma molt suau i progressiva, i això es tradueix en una major facilitat a l’hora d’afrontar zones difícils, sobretot és especialment efectiu en mode E-MTB. En aquesta manera la potència es transmet a terra de manera especialment eficient, i les pèrdues de tracció són inexistents fins i tot en pujades impossibles. Qualsevol pujada per tècnica i empinada que sigui, es converteix en increïblement fàcil de gestionar. Impressionant!
Pel que fa a la potència del motor realment és molt similar a l’actual (de 300% passa a 340%), però la sensació és que s’estira encara més en altes cadències.
Un altre aspecte molt important és l’absència de fregament intern del motor un cop superats els 25kms, aquesta transició, notable en el motor actual, desapareix per complet i pots seguir pedalant sense notar cap tipus de resistència ni fregament. Perfecte! .
Per acabar de rematar el conjunt la incorporació de la bateria de 625Wh ens hauria de permetre gaudir d’uns bons 10Km-15km més (segons nivells de assistència), sense penalitzar en el pes total del conjunt. ja que la nova bateria pesa 0,9Kg + que la de 500Wh però el motor pesa -1,1Kg, amb la qual cosa el pes total és una mica inferior i tot el conjunt molt més compacte.
Només queda un aspecte millorable: el soroll del motor, no perquè faci molt soroll, sinó perquè la millora respecte a l’anterior no és molt important. A altes voltes segueix fent un soroll similar. Segons Bosch, està treballant en aquest punt, i en les unitats de sèrie millorarà.
Com a conclusió i sense conèixer les evolucions dels altres motors, ens atrevim a dir que aquest conjunt motor-bateria serà un dels més equilibrats i punters del mercat, i segur, una de les millors opcions de compra del 2020.
Malauradament no podrem gaudir d’unitats muntades amb aquest motor fins als últims dies d’aquest any, el bo es fa esperar …..
Ens veiem a Noulimits !!
Deixa'ns Un Comentari