Novetats motors ebikes 2016

Les noves bicicletes elèctriques de la temporada 2016: Avanç d’algunes novetats i especulacions dels següents motors:

– Impulse Evo

– Bosch 3.0

– Shimano Steeps

– Brose

– Yamaha PW

1. IMPULSE EVO

El nou motor alemany Impulse Evo, utilitzat en les marques de bicicletes pertanyents al grup Derby Cycle, es renova per afrontar una altra temporada, sent un dels motors centrals de millor funcionament juntament amb els totpoderosos Boch i Yamaha. Les marques més representatives que utilitzen aquest motor són Kalkhoff, Focus i Univega. Les novetats introduïdes són les següents:

-Major rendiment del motor, 75Nm de par motor. La referència fins a la data: Bosch 60Nm, Yamaha 70Nm.

Més Silenciós: Reducció del soroll del motor en un 50% respecte a l’Impulse 2.0

Bateries de 14,5Ah o 17Ah (és a dir 522W o 612W). Referència pel que fa a autonomia, recordem que els sistemes Bosch i Yamaha fins ara estan muntant 400W màxim, fins i tot Bosch segueix venent bateries de 300W

-Nou display intel·ligent connectat mitjançant bluetooth que ens permetrà disposar de GPS utilitzant l’aplicació NAVIKI en el nostre smartphone. A més aquest serà possible recarregar amb la bateria de la ebike si fos necessari.

-Les bateries s’integren al quadre per proporcionar un disseny més integrat.

Shift Control millorat. Sempre hem dit que per a bicicletes de ciutat és un bon invent ja que els canvis es realitzen amb més suavitat, però per a bicicletes de muntanya no funciona, ja que la pèrdua d’assistència en moments claus és molesta.

2. BOSCH 3.0

Poques notícies reals es coneixen respecte a aquest nou motor.

– El que si se sap és que Bosch està treballant per posar-se a l’altura dels seus competidors en alguns aspectes, un d’ells és que actualment el motor Bosch no permet instal·lar 2 plats, això unit al fet que el motor Bosch té el seu rendiment òptim molt alt entre 60 i 70 rpm fa que en terreny molt empinat el motor no pugui empènyer amb prou eficàcia ja que en aquest moment i a causa del limitat nombre de marxes no arriba al seu rendiment òptim. Bosch ho sap i té una patent (de juliol de 2014) per incloure 2 plats (de 16 i 22, semblen molt petits, però el motor Bosch té engranatges interns, que canvien el desenvolupament final.) No se sap si Bosch finalment optarà per aquest camí, o per contra seguirà amb un plat i incorporarà un casset d’11 pinyons amb el que minimitzaria el problema (ara bé , millor controla l’autonomia de la bici, ja que si et quedes sense bateria amb el motor Bosch, hauràs de moure els engranatges interns i els més de 20 kg de la bici només amb 10 marxes, i això si hi ha desnivells importants et costarà i molt, en canvi amb dos plats i 20 marxes, com Yamaha, és fàcil). Avui encara són especulacions.

– D’altra banda s’especula en la incorporació d’una bateria de 500W.  400 W és suficient però tots esperem més autonomia per al 2016 i amb 500 W ja s’aconseguiria anar més desfogat, ja que en el pitjor dels casos podríem recórrer uns bons 50kms, sense molts problemes i amb assistències elevades.

– També s’especula en una reducció significativa de les dimensions del motor al voltant d’un 30% més petit, amb la qual cosa seguiria la tendència d’altres motors més compactes.

– Finalment, Bosch està treballant en la incorporació de sistemes de canvi automàtic en determinats models de ebikes. Aquests són els sistemes testats:

-Shimano Di2. Es tracta d’un canvi de marxes electrònic, és a dir el ciclista segueix sent l’encarregat de decidir quan canvia de marxa, però els controls al manillar no accionen un cable mecànic, sinó que envien un senyal elèctric al sistema d’engranatges perquè realitzi el canvi. La integració del Di2 amb el sistema Bosch fa que el sistema pugui prendre energia directament de la bateria de la ebike, d’altra banda les dades de la marxa seleccionada apareixen en la pantalla Nyon.

Aquest sistema només estarà disponible per als següents canvis:

Alfine SG-S705 (11 velocitats)

2 SG-S505 (8velocidades)

Nexus SG-C6060 (8 velocitats)

-Nuvinci : És un sistema de canvi continu, variable i automàtic, amb la qual cosa és possible mantenir en tot moment la cadència de pedaleig més adequada. Amb la integració d’aquest sistema amb Bosch Nyon es podrà seleccionar des del display la cadència de pedaleig preferida (de 30 a 80 rpm) i el sistema, un cop seleccionada, decidirà automàticament la marxa més adequada, amb la qual cosa i tenint en compte que el motor Bosch té el seu millor rendiment entre 60 i 70 rpm, només seleccionant aquest rang tindríem sempre el millor rendiment.

-Sram Dual Drive: Aquest sistema combina un engranatge hub automàtic amb 3 velocitats amb un desviador del darrere convencional de 10 velocitats. L’engranatge hub canvia automàticament depenent de la velocitat de la bicicleta:

Marxa 1 de 0 a 8 km / h – Marxa 2 de 8 a 15 Km / h – Marxa 3 de més de 15km / h

D’aquí a poc sabrem quines seran les característiques reals d’aquest nou motor, que, segur, seguirà sent un referent tecnològic en les ebikes.

Nou Shimano Steeps 2016

3. SHIMANO STEEPS

Aquest motor llançat en 2010 va ser un autèntic fracàs comercial, el 2013 Shimano va tornar a la càrrega amb una versió renovada, però per ara no ha tingut l’èxit esperat, a més el seu disseny no permet fins al moment muntar en bicicletes de muntanya i això limita la seva implantació ja que el mercat de ebtts és molt ampli i en ple creixement.

Les novetats per a 2016 sembla que es centraran d’una banda en la incorporació de bateries de fins a 500W, actualment 418W, la possible instal·lació del canvi electrònic d’engranatge intern Di2, i sobretot la compatibilitat amb bicicletes de muntanya, amb un canvi de firmware que permetrà major par motor, (50Nm actualment) i finalment la possibilitat de muntar casset d’11 velocitats. Caldrà esperar una mica més perquè es confirmi el esmentat, i putser les ebtt no arriben fins el 2017!

4. BROSE

Un motor minoritari fins a la data, presentat el 2013. A Eurobike 2014 vam poder veure les primeres bicicletes amb aquest sistema (Bulls i Rotwild), per al 2016 s’espera que aquests motors s’implementin en moltes més marques, sense anar més lluny BH utilitzarà aquestes motors en les seves bicicletes de la sèrie REVO. El seu compacte disseny el fa molt fàcil d’integrar en els quadres, el seu pes és de 3,4 kg i més pot integrar bateries de diferents capacitats.

Respecte a la versió 2016 s’espera més par motor, l’actual és de 50Nm una mica inferior a tota la seva competència, només equivalent al Bosch Active línia de 48Nm al nostre gust insuficient en bicicleta de muntanya en zones complicades (Ho hem provat més de 2000km).

Nou motor Brose 2016
Revo, la nova Emotion del 2016.

5. YAMAHA PW

Encara no tenim notícies sobre l’evolució d’aquest motor en 2016.

Va ser la gran novetat d’ Eurobike 2014, un motor que funciona molt bé (hem fet test i recorregut milers de quilòmetres amb diferents bicicletes), és compacte, té molt par motor (fins ara el millor 70Nm i fins 80Nm en arrencades) i a més la possibilitat de muntar 2 plats. Les primeres estadístiques de fiabilitat (que era el dubte que alguns tenien respecte a motors consolidats com Bosch) fins a la data són les millors (0,8 incidències Yamaha per cada 10 dels altres sistemes), per a nosaltres la referència de 2015, esperem que en 2016 ho segueixi sent. La hipotètica incorporació d’una bateria de més watts (500 o més) ho deixaria de nou al capdamunt. Estem impacients a conèixer les novetats d’aquest motor però estem segurs que no ens defraudarà, Yamaha és Yamaha.

Falta molt poc perqué es confirmi tota aquesta informació, caldrà esperar al juliol del 2015.

Suscríbete a nuestra Newsletter

Déjanos tu correo y te enviaremos notícias y promociones de Noulimits!

No te preocupes por el SPAM. Nuestra filosofía es sencilla: te trataremos como nos gusta que nos traten a nosotros.
Puedes desuscribirte siempre que lo desees.

2016-12-21T17:59:57+00:00 20 juny 2015|Noticies, Sense categoria, Sense categoria|0 Comentaris

Deixa'ns Un Comentari