XDURO ALLMTN 7.0 vs XDURO ALLMTN 8.0

Haibike té a la seva gamma mitja/alta a 2 bicicletes estrella amb una qualitat preu de les millors del mercat. Però l’elecció entre aquestes dues eMTBs és realment difícil ja que el preu i els components són molt equivalents, només la part motriu és totalment diferent i aquí si que els gustos de cadascú jugarà un paper important en la decisió.

Però anem a analitzar el funcionament de cada component i determinar que bicicleta agafa avantatge en cada apartat.

  • Quadres: Haibike aquest any ha diferenciat la gamma Sduro amb la Xduro, no per portar el motor Yamaha o Bosch sinó pel comportament de la bicicleta més esportiu (xduro) o més confortable (Sduro) Les Sduro tenen una distància entre eixos inferior i un quadre més alt respecte a les Xduro:

 

Aquesta diferència condiciona el comportament de la bicicleta i en aquesta comparativa ens ajuda ha entendre les diferències entre una i altra bicicleta.

La Haibike Xduro Allmtn 7.0 (motor Bosch) és realment una Xduro té una distància entre eixos superior i una baines una mica més llargues i el tub horitzontal és més llarg a la mateixa talla. La posició a la bicicleta és més racing carregant més el pes a la roda davantera, tot això facilita les coses en pujades tècniques o baixades ràpides ja que la distància entre eixos dóna més aplom al conjunt.

La Haibike Xduro Allmtn 8.0 (motor Yamaha) encara que Haibike la cataloga com (Xduro) creiem que aquesta més a prop del concepte Sduro que Xduro, és a dir és una bicicleta eminentment còmoda tant per posició de conducció (encara que sempre es pot variar treient volanderes i situant el manillar una mica més baix) com per facilitat de conducció, la bicicleta és més fàcil de moure amb una direcció més suau.

Si volem realitzar una conducció més decidida el quadre de la 7.0 és més adequat, si per contra volem anar al nostre ritme amb total comoditat és millor la 8.0.

  • Frens:

Magura MT5 per a la Allmtn 8.0 contra TRP doble pistó, per potència no hi ha diferència els dos porten doble pistó davant i darrere amb la qual cosa anirem sobrats de frenada, però hem de matisar que el tacte és millor en els TRP ja que els Magura funcionen molt bé però tenen un tacte una mica esponjós i els TRP són més semblants a un bon Shimano.

  • Pneumàtics:

Les dues equipen 27,5 per 2,80 la Allmtn 8.0 munta Schwalbe Magic Mary i la Allmtn 7.0 Maxxis Minion DH, aquí si que l’elecció és molt complicada ja que els dos van perfectes, potser el Minion és una mica superior però sincerament les diferències són pràcticament inapreciables.

  • Suspensions:

Allmtn 8.0: FOX 34 Float Performance / FOX Float DPS Performance EVOL contra

Allmtn 7.0: RockShox Yari RC / RockShox Deluxe R,

El funcionament de les dues és molt bo, però Fox ens aporta un plus de suavitat i confort.

  • Canvi:

La Allmtn 7.0 equipa el Sram NX, 11-v. Sram PG1130, 11-42 dents contra Allmtn 8.0 que porta el  Shimano Deore XT M786 Shadow Plus, 20-v. amb cassette SunRace CSMS2, 11-40 dents i plat FSA alumini, 32-44, alumini.

Aquí no ens posarem d’acord que és millor 2 plats o 1 plat, cadascuna ofereix una filosofia diferent, la veritat és que per a una elèctrica un plat és suficient, però està clar que tenir 2 et dóna més possibilitats, però ull també més problemes d’ajust, i més dificultats a l’hora de triar la marxa més idònia sobretot en pujades molt tècniques. En el cas de Yamaha podem substituir els dos per un si ens agrada més aquest tipus de canvi però en el Bosch no podem posar 2, amb la qual cosa si prefereixes 2 plats, l’opció és Yamaha.

  • Motor

El motor Yamaha PW-X és un tret amb la 5ª assistència ens dóna 320% d’assistència contra 300% del Bosch peformance CX i 80nm de parell de Yamaha contra 75 de Bosch; totes aquestes xifres realment es perceben i en màximes assistències el Yamaha ens ajuda més, encara que la realitat és que amb qualsevol dels dos motors tenim potència de sobres per arribar on vulguem.

Però quin és el comportament de cada motor? Per a nosaltres si ho comparéssim amb un motor de combustió Yamaha seria més dièsel i Bosch més gasolina pel que fa a lliurament de potència, és a dir Yamaha ofereix el millor des de molt baixes voltes fins mitges voltes, és cert que aquesta versió estira més que el Yamaha PW , però a altes voltes (cadències altes) perd una mica de força, i encara que s’estira fins a 120 rpm (igual que Bosch) a aquestes voltes lliuren poc par. Si no ets d’altes cadències Yamaha és el teu motor, super potent i amb cadència 0 és a dir al primer toc del pedal ja entrega assistència, molt útil per a arrencades en pendents. El Bosch és el motor que s’estira més, el seu rang d’utilització és el més ampli del mercat i dóna el millor entre mitjanes i altes voltes, però sempre trobem potència a qualsevol règim, per contra té un lleugeríssim retard en lliurament de potència en parat, el seu comportament ha millorat molt i en aquestes últimes evolucions es mostra molt suau i silenciós. A baixes voltes és més silenciós que el Yamaha.

Com a conclusió: El motor Yamaha rendeix millor en baixes / mitjanes cadències, amb la qual cosa lliga més a una conducció menys agressiva més Sduro, però per contra ens permet en un moment determinat disposar de moltíssima assistència amb un 5é nivell d’assistència per a moments puntuals Xduro . El motor Bosch encara que una mica menys potent que el Yamaha li agrada més pujar de voltes i lliga més amb la filosofia més Xduro, una conducció més decidida amb canvis constants de ritme i cadències altes.

La realitat és que el funcionament dels dos és excel·lent i que les diferències entre un i altre són mínimes.

Això sí, si ets dels que esgota la bateria en cada sortida escull Yamaha, els 2 plats i el seu menor fregament intern 5% contra 15% (de Bosch) et farà arribar a casa més o menys relaxat, amb Bosch arribaràs, si arribes , fet pols.

Com a últim comentari, el servei tècnic de Bosch és excel·lent i molt ràpid el de Yamaha bo però més lent. (Tot i que les incidències reals són mínimes (els dos motors són super fiables).

  • Display

La pantalla de Yamaha ens ofereix molta informació i a més una original solució consistent en un led que canvia de color depenent de l’assistència seleccionada (+ ECO i ECO (verd) Std i Turbo (blau) Extra power (groc), però en canvi la seva llegibilitat és baixa, els seus gràfics no estan aconseguits i dificulten la visió quan hi ha reflexos.

 

Bosch, en aquest cas munta el Purion, que personalment ens agrada molt, la informació que tenim és molt bàsica però suficient i la llegibilitat és en tot moment molt bona. Pel que fa als polsadors, els dos funcionen bé, potser ergonòmicament estan millor els de Yamaha, però la qualitat percebuda dels materials és millor en Bosch.

  • Integració

Està clar que ja no hi ha marxa enrere en la integració de les bateries, el resultat estètic de la Allmtn 7.0 (Bosch) és espectacular, però la comoditat de treure i posar la bateria situada a la vista per sobre del tub no té res a veure respecte a les integrades per sota del tub (2 segons amb la Yamaha de 15 a 30 segons (amb molta pràctica) i en una posició més incòmoda amb Bosch intube. Aquest és el preu que s’ha de pagar per tenir una estètica més cool.

Si tens pàrquing i mai treus la bateria llavors no hi ha problema.

Finalment ull amb que tipus de portabicicletes, la Allmtn 7.0 (Bosch) pot donar problemes amb alguns ja que té únicament el tub horitzontal per poder posar la pinça.

  • Conclusió:

Quan tens dos productes tan bons com aquests l’elecció és molt difícil, triïs el que triïs encertaràs, les diferències són subtils i sobre el terreny les dues t’aportaran moltes sensacions.

La decisió està en detalls que cadascu valorarà de diferent manera.

Suscríbete a nuestra Newsletter

Déjanos tu correo y te enviaremos notícias y promociones de Noulimits!

No te preocupes por el SPAM. Nuestra filosofía es sencilla: te trataremos como nos gusta que nos traten a nosotros.
Puedes desuscribirte siempre que lo desees.

2018-03-26T10:45:16+00:00 26 març 2018|Consells, Noticies|0 Comentaris

Deixa'ns Un Comentari