La Vall de Camprodon: la Volta per el Coll d’Ares

La Vall de Camprodon, un lloc espectacular per recórrer quilòmetres en eMTB. La nostra ruta seleccionada és la Volta per Coll d’Ares.

La ruta comença a Camprodon (km0), passa pel costat del golf i arriba a la urbanització de Font Rubí (km 3,7), ja a la carretera direcció Beget es gira a l’esquerra direcció Mas Querol (km 5,91). Nosaltres partim de Rocabruna direcció Camprodon i a l’altura de Font Rubí, des de la carretera girem a la dreta per un camí de ruta btt amb els pals característics i indicadors cap a Camprodon. Es passa pel costat de la masia Mas Querol i de pujada, un 9%, fa una gran i perfecta S. Des de baix es poden fer fotos precioses als ebikers de dalt. S’entra a un filat i es continua la ruta fins al primer desviament que prendrem a l’esquerra (42% de desnivell). Passem entre falgueres i vegetació densa. En el següent desviament es gira a la dreta i de seguida es creua rierol i es passa entre zona d’arbustos que formen un arc. La pista segueix pujant amb un desnivell del 11, 9 i 7%. Es passa per sota de la línia d’alta tensió, que encara que es veu no es percep a causa de la majestuosa pista, un camp ple de flors, tot infinitament verd, la mateixa pista és verda, la vegetació és semblant a la de clima atlàntic. Creuem un filat (km 9,7) i ens trobem amb centenars de vaques a banda i banda de la pista; passem per una antiga construcció en ruïnes (caserna de la guàrdia civil) (-4%). Allà vam iniciar una nova pendent que després baixa un 1% i ja fins a dalt (km 11,72), el Coll d’Ares. Són més de 2 km de pendent amb moltes pedres, la part més tècnica de tota la ruta, però he de dir que amb eMTB es gaudeix molt d’aquesta pronunciada pendent. Finalment arribem al Coll d’Ares (km 13,88), vistes a banda i banda del Coll, allà foto obligada del grup.

I ara la volta, on un tendeix a dubtar si tornar pel mateix lloc pel fet de repetir aquest meravellós paratge o fer realment tota la Volta. Iniciem la Volta per la carretera que va cap a Prats de Molló, és l’antiga ruta del contrabandista, França. A 1 km es deixa la carretera i s’entra a la pista de terra que hi ha a mà esquerra al costat de la tanca de fusta; es passa per un abeurador d’animals (17,3 km) i s’arriba a la Torre Mir (19,02 km). Un cop en aquest punt s’ha d’agafar-a l’esquerra el sender senyalitzat amb els pals de ruta. Aquí nosaltres ens vam equivocar i vam seguir la ruta 3, espectacular baixada que ens va portar de nou a la carretera de Prats Molló, una mica per sota d’on l’havíem deixat. Vam tornar al Coll d’Ares i vam fer la ruta per la que havíem pujat i per tant vam gaudim novament d’aquest preciós paisatge, ideal per perdre´t entre els seus prats i flors. Arribada a Rocabruna per menjar i descansar una estona.

La volta al Coll d’Ares és una d’aquelles rutes obligades que no et pots perdre si t’agrada la muntanya. Ens queda pendent repetir ruta per fer la Volta completa. Si algú l’ aconsegueix fer que expliqui bé la part que he deixat a mitges :-))

És una ruta de nivell mig, la part que podríem dir més complicada són 2 km de pista entre pedres.

Suscríbete a nuestra Newsletter

Déjanos tu correo y te enviaremos notícias y promociones de Noulimits!

No te preocupes por el SPAM. Nuestra filosofía es sencilla: te trataremos como nos gusta que nos traten a nosotros.
Puedes desuscribirte siempre que lo desees.