Yamaha PW-X, Bosch y Brose : motors eMTB 2017.

Grans empreses com Yamaha, Bosch i Brose estan posant tota la seva tecnologia per estar al capdavant del mercat. Això és conseqüència del constant creixement de les eMTB en tot món, sobretot a Europa on les vendes estan aconseguint registres considerables. Ja ningú dubta de la seva consolidació com a producte i les seves possibilitats futures.

Hi ha diversos aspectes destacats d’aquest motor que el diferencien dels altres. El primer i més notori és la seva suavitat i silenci, per la seva corretja de carboni interior, les sensació és d’ajuda però molt suau i lineal. Probablement és la sensació més natural de tots, ja que en ocasions si no mirem la velocitat sembla que el motor estigui desconnectat. D’altra banda el seu concepte és diferent a Yamaha i Bosch, aquests últims donen més força al motor en funció de la cadència de pedaleig i de la força exercida al pedal. BROSE té menys en compte la cadència de pedaleig i més la força exercida en els pedals, això es tradueix en sensacions de pedaleig diferents: el motor BROSE necessita més força per part del ciclista i jugar més amb els canvis per aconseguir resultats notoris. És un concepte més pur, on es busca apropar-se el màxim al funcionament i conducció d’una bicicleta convencional. Un dels avantatges d’aquest motor és les seves dimensions, les quals permeten la integració de les bateries aconseguint en algunes marques dissenys integrals molt satisfactoris. Una altra novetat d’aquest motor per 2017 ve de la mà de la marca Alemanya BULLS, que a més de muntar bateries de 650W / h com aquest any ofereixen un sistema Range Extender que no és més que una petita bateria que va integrada de manera fàcil en el porta bidons de la bicicleta i que incrementa la bateria en uns prop de 250W / h més, amb la qual cosa si sumem les dues ens anem a uns increïbles 900W / h, per tant a nivell d’autonomia serà la referència del mercat. Aquest motor i especialment amb BULLS el veiem indicat per a ciclistes que busquin el màxim semblant pel que fa a sensacions a una bicicleta convencional, que realitzin llargues rutes, i que habitualment utilitzen graus d’assistència baixos, amb la qual cosa li agradi esforçar-se al màxim però realitzant rutes més exigents i de molt més recorregut. Finalment dir que aquest concepte general lliga molt amb la integració del conjunt motor-bateria, apropant-se molt estèticament a una bicicleta no assistida.

Motor Brose 2017

Pros motor BROSE:

* Suavitat i silenci
* Concepte més purista
* Autonomia (Models BULLS)
* Es pot personalitzar en botiga els percentatges d’assistència per a cada ciclista
* Pot muntar 2 plats convencionals
* Integració motor-bateria-quadre

Contres motor BROSE:

*Només 3 assistències
* Cort d’assistència als 25km / h menys suau.
* Sensació de menys potència en altes assistències
* El motor més jove dels tres, amb menys quilòmetres de desenvolupament.

BOSCH: A la banda oposada a BROSE trobem el nou motor CX de Bosch presentat en 2016, un motor ple de potència a qualsevol règim, de 0 a 120 de cadència ens lliurament molt parell, la sensació és una mica artificial però molt gratificant, és un motor molt esportiu que convida a anar ràpid i a explorar els límits de la física. Amb bateries de 500W / h i una optimització del consum ens movem amb autonomies generalment suficient per a la majoria dels ciclistes.
La qualitat de components (polsadors, display ..) i acabat estan a més nivell que els seus competidors; el nou display PURION per 2017 és compacte molt llegible i amb tota la informació necessària; la integració d’aquest motor en els quadres HAIBIKE permet un aspecte visual més integrat, per contra, el disseny del motor segueix tenint engranatges interns que multipliquen per 2,5 el desenvolupament del petit pinyó de sortida generalment de 15 o 16 dents, això implica que en les dobles s’hagin muntar sistemes de rotllanes per guiar la cadena, tot això fa que hi hagi friccions i que el motor encara que molt millorat respecte a versions anteriors sigui el més sorollós, a més sense assistència és el que costa més de moure. El motor BOSCH el veiem indicat per a ciclistes que busquin el màxim rendiment, sobretot en bicicletes enduro, allmtn, i per a ciclistes propers al món de la moto, on primer de tot es busca diversió. També adequat per a persones que busquin una sensació més elèctrica i impulsiva que natural.

Motor Bosch Performance CX

Pros motor BOSCH:

*Motor ple de potència a qualsevol cadència
* Sensació de qualitat general alta, polsadors display …
* Molta experiència en el mercat aquest és el quart motor des del 2010

Contres motor Bosch:

* Motor poc natural
* Conjunt motor-guia- cadenes sorollós

YAMAHA PW-X: El nuevo motor Yamaha busca ser el motor de referencia el próximo año 2017, El nou motor Yamaha busca ser el motor de referència l’any que 2017, arguments no li falten, un 13% més petit, 380g menys de pes, 80Nm de parell i 5 modes d’assistència. El concepte d’aquest motor és satisfer a tots els ciclistes, la seva suavitat de funcionament s’acosta a BROSE i per potència supera lleugerament a BOSCH, tot això al costat d’una nova bateria de 500 W/h que promet una autonomia una mica superior a Boch causa de les seves menors fregaments interns, ja demostrats en versions de models anteriors de Bosch i Yamaha amb 400W/h. En assistències ECO+ i ECO no hi ha diferència respecte al motor PW, però a partir de l’assistència STD- HIGHT aquí si que es comença a notar més força i és en l’assistència EXPW on dóna tota la força. La sensació de conducció és molt bona, es nota molt més suau, silenciós i progressiu que l’anterior i en assistències altes més potent. Una altra cosa important és que l’anterior motor baixava de rendiment a partir de cadències de 80 i a més de 100 ja no hi havia res, aquest dóna potència de 0-120 igual que la CX de Bosch i comença a baixar el seu rendiment a altes cadències de 100, això es nota molt en una conducció esportiva.
Com a resum i després d’una primera presa de contacte la sensació és molt positiva, evidentment els altres motors els hem provat durant molts quilòmetres i aquest només durant una petita presa de contacte a Alemanya, amb la qual cosa no podem treure conclusions categòriques. Però les sensacions són que en el 2017 els guanyarà la partida.
Aquest motor conviurà amb l’actual i només estarà disponible a partir de gammes intermèdies / altes.
D’altra banda en 2017 només HAIBIKE i GIANT podran disposar d’aquests motors en exclusiva.
HAIBIKE amb motiu del llançament d’aquest motor ha incorporat en la seva gamma moderns quadres amb rodes plus de 2,80, integració del display i el EConnect, un sistema desenvolupat per Deutsche Telekom que permet múltiples aplicacions, des d’alarma antirobatori a localitzador GPS i trucades automàtiques d’emergència en cas d’accident. HAIBIKE inicia una nueva era.

Aquest motor creiem que estarà indicat per a tots, amb ell podem fer rutes amb baixes assistències amb una gran suavitat i podem tirar dels 80nm per anar al màxim.

Pros motor YAMAHA PW-X:

*Suavitat de funcionament
* Motor molt natural
* 80nm parell molt potent
* 5 assistències
* Bateria de 500W / h
* Possibilitat de EConnect i display integrat (HAIBIKE)
* És Yamaha …

Contres motor YAMAHA PW-X:

* És una llàstima que amb aquest motor tan petit HAIBIKE no hagi aprofitat l’oportunitat per integrar la bateria en el quadre, caldrà esperar a mínim al 2018.

Per acabar esmentar altres motors interessants per al 2017

 

*Shimano Steps MTB, ho hem provat i ens ha donat bones sensacions, té només 3 assistències, ens ha semblat una mica sorollós però en màxima assistència dóna molta força, 70Nm.
*Panasonic, amb 2 marxes internes pot ser un motor interessant, (intentarem provar-ho en breu), el muntarà Flyer en exclusiva el 2017, el problema és que en principi només es muntarà amb bateries de 432W / h
*Impulse EVO RS, un motor que sempre ha funcionat bé i que té múltiples possibilitats de settings per part del ciclista, però amb unes bateries molt aparatoses estèticament a les dobles.

 

Suscríbete a nuestra Newsletter

Déjanos tu correo y te enviaremos notícias y promociones de Noulimits!

No te preocupes por el SPAM. Nuestra filosofía es sencilla: te trataremos como nos gusta que nos traten a nosotros.
Puedes desuscribirte siempre que lo desees.

2017-08-03T20:55:12+00:00 23 juliol 2016|Noticies, Sense categoria|0 Comentaris

Deixa'ns Un Comentari