Motors davanters, centrals o del darrera, quina és la millor opció per a la teva ebike ??? !!!

Al mercat de la bicicleta elèctrica ens podem trobar amb 3 tipus de motors segons la seva posició en la bicicleta elèctrica:

1-MOTOR DEVANTER (HUB)

Solen ser motors de baixa potència, o kits acoblables a bicicletes convencionals. Se solen utilitzar en bicicletes urbanes plegables o en bicicletes de gamma econòmica.

-Avantatges:

*Simplicitat i cost.

-Inconvenients:

* Capacitat de tracció molt inferior: Sobre terrenys lliscant pot arribar a ser delicat, en bicicletes urbanes de baix parell motor, funciona correctament, però per muntanya és totalment desaconsellable, i fins i tot perillós.

* Tracció i direcció en el mateix eix: Pot causar desequilibris de direccionabilidad, a més de ser responsable d’una sensació de conducció alguna cosa artificial.

* Repartiment de pesos: Encara que el pes del motor pot generar una mica més de direccionabilidad, el centrat de pesos i la massa suspesa en l’eix davanter d’aquestes bicicletes no sol donar un balanç positiu pel que fa a repartiment de pesos es refereix, i això es tradueix en menor estabilitat.

* Generalment són motors simples sense sensors de parell i poc sofisticats.

 

2-MOTOR POSTERIOR (HUB)

Hi ha infinitat de motors d’aquest tipus en el mercat. És probablement el tipus de motor més utilitzat pel que fa a volum de vendes (però no tots són iguals). Podem trobar des de motors molt simples (la majoria) a motors més sofisticats. Destaquem pel seu bon funcionament el motor alemany xió (utilitzat per Kalkhoff en alguns models), amb múltiple sensors que ens dóna una qualitat de pedaleig realment bona, molt propera als millors motors centrals, i amb un parell motor destacable. A aquest podem sumar pel seu bon funcionament i suavitat el motor TS + R de Quipplan, el dapu de BH i una mica per darrere al nostre parer el BionX. Tots aquests munten sensor de parell, que ens permet un pedaleig més natural. A partir d’aquí hi ha infinitat de marques amb funcionaments diferents.

-Avantatges:

* Simplicitat: La seva posició en l’eix posterior no requereix quadres específics per allotjar el motor, com passa amb els centrals.

* Tracció: El pes del motor a la roda del darrere genera una mica més de tracció en situacions difícils.

* Es pot utilitzar la mateixa configuració que una bicicleta convencional pel que fa a plats i pinyons ja que el motor està ubicat en l’eix posterior.

-Inconvenients:

* Repartiment de pesos: La massa suspesa en l’eix posterior d’aquestes bicicleta, desequilibra el repartiment de pesos, això es tradueix en una minva d’estabilitat. En les de ciutat és poc rellevant, en les mountain bikes es nota més.

* La majoria, a excepció dels esmentats anteriorment, són motors simples que no tenen sensors de parell, i generen sensacions una mica més artificials.

3-MOTOR CENTRAL (MID-DRIVE)

Hem deixat el bo per al final, sens dubte aquests motors són la millor opció per gaudir, aquí estan tots els “Pota Negra” del mercat, les marques de més prestigi (Haibike, Kalkhoff …) s’han decantat per ells, (per alguna cosa serà).

Dels que hem provat destaquem Yamaha, Bosch, Impulse 2.0 i Panasonic, són realment molt bons
. Tots tenen sofisticades centraletes de control que analitzen fins a 1000 vegades per segon les ordres que el ciclista envia als pedals (sensors de parell, de cadència, de velocitat…) Tot això ens permet gaudir d’una sensació natural de pedaleig, amb la força addicional que necessitem en cada moment. Un equilibri perfecte.

-Avantatges:

* Repartiment de pesos excel·lent: La posició central del motor unit a un centre de gravetat molt baix, genera una estabilitat increïble, molt superior a una bicicleta convencional. L’aplom en carretera i en muntanya és excel·lent.

* La força del motor es transmet a la cadena, per mitjà de l’eix pedalier, juntament amb la nostra, la sensació és molt natural i equilibrada.

*Solen ser motors d’alta gamma que transmeten molta força a l’eix del pedal fins a 70 Nm
(en el cas de Yamaha i Impulse 2.0), 75 Nm en el nou Panasonic o 60 Nm en el cas de Bosch Performance line. Els posteriors solen estar en 40 Nm o menys excepte els 50 Nm de Xion.

-Inconvenients:

* El molt bo desgraciadament mai és barat; els preus de les bicicletes elèctriques amb aquests motors no són econòmics, però la diferència val la pena.

* A excepció dels motors Yamaha la resta només pot utilitzar un sol plat, Yamaha utilitza 2.

Conclusió:

Si vols divertir-te, estalvia i compra’t una bona ebike amb motor central, de primeres marques. “Ens ho agrairàs” i si el pressupost no dóna per a més… un bon posterior.

NOULIMITS

 

 

Suscríbete a nuestra Newsletter

Déjanos tu correo y te enviaremos notícias y promociones de Noulimits!

No te preocupes por el SPAM. Nuestra filosofía es sencilla: te trataremos como nos gusta que nos traten a nosotros.
Puedes desuscribirte siempre que lo desees.

2016-12-21T18:00:09+00:00 3 desembre 2014|Consells, Sense categoria|0 Comentaris

Deixa'ns Un Comentari