Rodes 29 ” , 27,5 ” i 27,5 “+ . Totes les seves avantatges i inconvenients.
Avantatges d’una 29 “respecte la 27,5 “
1- Angle d’atac inferior . És un dels avantatges més rellevants d’aquest tipus de rodes , ja que permet vèncer amb més facilitat els obstacles del terreny, i d’aquesta manera perdre menor velocitat . En trialeres dóna més confiança ja que és més difícil que se’ns clavi la roda davantera.
2- Major tracció. El seu major diàmetre permet que tingui una zona més àmplia del pneumàtic en contacte amb el terra. És a dir l’empremta del pneumàtic és més llarga que en una 27,5 .
3- Major inèrcia. Aquest tipus de rodes tenen un moviment angular major amb la qual cosa un cop iniciat el moviment (el qual exigeix més força ) aquest roman per més temps . Això vol dir que exigeix menys esforç mantenir una determinada velocitat .
4 – Aplom . El moviment abans indicat unit a un augment de pes de les rodes i una longitud major de la bicicleta produeix una sensació d’aplom molt més gran, la bicicleta és menys nerviosa i més fàcil de dominar a alta velocitat que una 27,5 ”
5- Comoditat . El major pilota de la roda de 29 ” permet esmorteir una mica millor els sots.
6- Alçada lliure . L’alçada de la bicicleta respecte a l’eix pedalier sol ser més gran, a causa que les rodes tenen major diàmetre i són més altes, això es tradueix en algun centímetre més per superar obstacles.
Inconvenients d’una 29 ” respecte a una 27,5 “
1- Major pes. Això és un handicap important en bicicletes convencionals però poc rellevant en una ebike
2 -Acceleració . L’inici de marxa és més lent ja que exigeix més força per començar a rodar (en una ebike tampoc és un problema ) .
3- Frenada . És més difícil d’ aturar la bicicleta , per la seva inèrcia i pes .
4 – Rigidesa . La llanda és més flexible i feble , a causa que els radis són molt més llargs, i la llanda és més gran, amb la qual cosa per a usos extrems o molt pes poden patir més que les de 27.5 ”
5- Agilitat . A causa del seu pes i moviment angular major exigeix més esforç entrar la bicicleta a les corbes, els canvis de trajectòria són més lents i la direcció és més pesada , en definitiva és menys àgil que una 27,5 ”
I les 27,5 “+ ?
Diferències respecte a les 29 ” i les 27,5″
1- Amplària de la llanda gran. Generalment amb una amplada interna de 40 mm enfront dels 25 d’una 27,5 ” o als 22.5 d’una 29 ” , això ja ens dóna la primera pista : superior rigidesa i resistència de les llantes .
2- Cobertes més amples. Les seccions més habituals en les 29 ” i les 27,5 ” van de 2,00 a les 2,40 , en el cas de les plus tenim 2,80 , 3,00 i 3,20 això es tradueix en una superfície de contacte superior , generant més adherència , més tracció i un control en les frenades superior . Evidentment exigeix més esforç moure a causa del seu major contacte amb el terra.


3- Cobertes més altes. No només són més amples sinó que també són més altes de manera que el diàmetre total de la llanda de 27,5 ” juntament amb la coberta Plus pràcticament equival a una 29 ” , amb la qual cosa s’aconsegueixen tots els avantatges i desavantatges d’una roda més gran.
4 – Cobertes amb més volum d’aire. Aquestes cobertes permeten la seva utilització amb menor pressió , es recomana 1bar , això ens dóna més absorció dels obstacles, major adherència , comoditat, però per contra obtenim una sensació de flotabilitat , un cert rebot i una lleugera imprecisió en corbes causa de la flexió de la seva major perfil.
LA NOSTRA OPINIÓ :
– 29 ” La més equilibrada.
– 27,5 ” La més àgil .
-2 7,5+ Una nova tendència de futur que lliga molt bé amb les majors exigències d’una ebike
Quadre comparatiu resum
Deixa'ns Un Comentari